gennaro logo new

Büszkeségeink – Bőr Márton

2024.03.12.

A Magyar Speciális Olimpia Szövetség Úszás Szakága meghívást kapott a Belga Speciális Olimpia Szövetség szervezésében tartott úszóversenyre Geel-be 2024. március 2-ra. Magyarországról összesen 6 fő fiatal vett részt a versenyen, akiknek egyik csapattársa készségfejlesztő iskolánk tanulója, Bőr Márton volt. A magyar fiatalok 6 ország versenyzőivel küzdöttek. A részvétel izgalma mellett a megnyert érmek is sok örömet szereztek!

Szívből gratulálunk Marcinak, az eredményes részvételért! Teljesítményére valamennyien büszkék vagyunk!

View the embedded image gallery online at:
https://gennaroiskola.hu/?start=35#sigFreeId8534561f00

Új oktatási módszer kutatása iskolánkban

2024.03.11.

Olyan, mint a Harry Potter, gondoltam, amikor először láttam a HoloLens használatát. A normál szemüvegnél kissé vaskosabb darab viselője a levegőben végez különös kézmozdulatokat, látszólag a semmit érintgetve.

Varázslatról persze nincs szó. A HoloLens a kiterjesztett valóság (Augmented Reality) segítségével hologramot vetít elénk a fizikai térbe. Használata rendkívül sokoldalú. A térben megjelenő utasítások, képek, videók segítségével többek között teremméretű gépeket lehet összeszerelni, nagyfokú odafigyelést igénylő javítási feladatokat lehet elvégezni (pl. Paksi Atomerőmű), repülők valós idejű fel-és leszállását lehet háromdimenziós térben követni. Látványos, érdekes, korszerű, ezért az élményalapú oktatás hatékony eszköze.

Ágoston Tímea, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar végzős hallgatója szakdolgozatában arra keresi a választ, hogy a HoloLens mennyiben segíti az értelmileg akadályozott fiatal felnőtteket abban, hogy önállóan elvégezzenek különböző munkafolyamatokat. Témavezetője dr. Szekeres Ágota, egyetemi docens és Ardai Evelyn, egyetemi tanársegéd.

Ezt a témát eddig még senki sem vizsgálta. A rendkívül izgalmas kutatás első résztvevői iskolánk tanulóinak egy tízfős csoportja.

Az eddigi alkalmak során a csoport fele papíralapú, hagyományos útmutatóval, másik fele HoloLens segítségével tanulta meg, hogyan kell kicserélni egy bicikli kerekét. A hallgató egy pontozási rendszer segítségével mérte a tanulási folyamat hatékonyságát mind a két csoport résztvevőinél.

A kutatás az elsajátított tudás tartósságának vizsgálatával folytatódik kb. egy hónap múlva.

View the embedded image gallery online at:
https://gennaroiskola.hu/?start=35#sigFreeId07730bcc0e

Látogatás a Magyar Nemzeti Múzeumban

2024.03.07.

A Készségfejlesztő Iskola 9 diákjával a Magyar Nemzeti Múzeumban jártunk és részt vettünk az 1848-as forradalom és szabadságharcot bemutató múzeumpedagógiai foglalkozáson. A fiatalok elszavalták a Nemzeti dalt, megnézték a nyomdagépet, amelyen a 12 pontot nyomtatták ki, megvizsgálták a korabeli fegyvereket, a Lánchíd építéséről is hallottak érdekes részleteket. A legizgalmasabb számukra a látogatás vége volt, amikor kezükbe vehettek egy szablyát és magukra ölthették a régi fejfedőket, kabátokat.

View the embedded image gallery online at:
https://gennaroiskola.hu/?start=35#sigFreeIdb15f8c3083

 

Parasport Nap

2024.03.07.

Idén már hetedik alkalommal csatlakoztunk a Magyar Parasport Napja, Lélekmozgató programjához. A nap folyamán tanulóink olyan érzékenyítő foglalkozásokon vettek részt, ahol megtapasztalhatták a különböző fogyatékossággal élő emberek helyzetét, szembesülhettek azokkal a nehézségekkel, amelyekkel meg kell küzdeniük életük során. 

Bartos Erika meséivel ismerkedtek, a mesékhez kapcsolódó kreatív színezőket készítettek, parasportolók puzzle képeit illesztették össze.

Testnevelés órán bekötött szemmel futottak és küzdöttek le akadálypályát, kerekesszékből dobtak célba vagy kosárra.

Harmadik helyszínünkön érzékenyítő videókat néztek meg.

Fiataljaink tartalmas programokkal és tanulságos történetekkel lettek gazdagabbak a „Lélekmozgató Nap” végére.

View the embedded image gallery online at:
https://gennaroiskola.hu/?start=35#sigFreeIdf1caf8392c

 

Együttműködés

2024.03.03.

Úgy gondolom, nagyon sok minden van ezekben a képekben.

Dávid részt fog venni az iskolában egy kutatásban. A kutatás vezetőjétől kapott könnyen érthető kommunikációval megfogalmazott tájékoztatót és beleegyező nyilatkozatot. Az osztálytársa, Vivi olvassa fel Dávidnak a tudnivalókat, és segít kitölteni a nyilatkozatot.

Vivi büszke, hogy segít, Dávid megérti, hogy miben fog részt venni, nekem meg csak annyi a dolgom, hogy készítsek néhány fényképet.

Lukács Márta

View the embedded image gallery online at:
https://gennaroiskola.hu/?start=35#sigFreeIde0b0991f3b

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech