Fenntartó:
Közép-Budai Tankerületi Központ
Készségfejlesztő iskola
A készségfejlesztő iskola az értelmileg akadályozott tanulók számára biztosítja az életkezdéshez szükséges felkészülést, a munkába állást lehetővé tevő egyszerű betanulást igénylő munkafolyamatok elsajátítását.
A készségfejlesztő iskolának négy évfolyama van, amelyből kettő – 9-10. évfolyam - közismereti képzést folytató évfolyam, kettő pedig – 11-12. évfolyam - az egyszerű betanulást igénylő munkafolyamatok elsajátítását célzó gyakorlati jellegű évfolyam.
A sikeresen teljesített gyakorlati évfolyam új modulok tanulásával folytatható, az intézmény lehetőségeinek megfelelő számban.
A 9-10 – közismereti - évfolyam az általános iskolai nevelés-oktatás folytatása, átmenetet képez az alapfokú és középfokú nevelés, oktatás, fejlesztés között.
Célja az általános iskolában elsajátított életkezdéshez, pályaválasztáshoz kapcsolódó ismeretek megerősítése, a gyengébb vagy sérült funkciók fejlesztése, kompenzálása, a felnőtt életben elérhető munkatevékenységek iránti motiváció felkeltése, a gyakorlati tevékenységek elsajátításához szükséges kompetenciák, magatartásformák kialakítása, a gyakorlati képzés sikerének megalapozása.
A két gyakorlati évfolyamon célunk a tanulók egyéni sajátosságaihoz igazodóan a képességeknek és az érdeklődésnek megfelelő gyakorlati tevékenységek kiválasztása, gyakoroltatása, a tanulók minél teljesebb körű felkészítése az iskola élet utáni gyakorlati feladatok ellátására.
Képzésünk során igyekszünk kialakítani a tanulókban az igényt a felnőtt életben szükséges tevékenységek elsajátítására, ezek minél önállóbb végzésére. Törekszünk a munkatevékenységeket támogató képességek tudatos, célorientált fejlesztésére, a kitartás megalapozására.
A gyakorlati oktatás során szem előtt tartjuk a tevékenységek hétköznapi életben előforduló felhasználási lehetőségeinek az ismertetését, a gyakorlatias elsajátítást és a tevékenységek előfordulásának bemutatását a felnőtt életben. A gyakorlati tevékenységek elméleti ismereteit, alapjait is a gyakorlatban, folyamatos bemutatás, ismétlés, gyakorlás során sajátíttatjuk el. Kiemelt figyelmet fordítunk a munkavégzéshez szükséges szociális készségek, a kommunikáció, a közösségi magatartás, a kölcsönös segítés, a csapatszellem fejlesztésére.
Mindezek eléréséhez elengedhetetlen a motiváló légkör megteremtése. Ebben nagy szerepe van annak a csodálatos, parkszerű udvarnak, ahol a fiatalok a tevékenységeiket folytathatják, gyakorolhatják.
Az alábbi szakmai modulokban folyik a képzés:
Megnevezés |
Felhasznált modulok és óraszámaik |
|
11/1 |
kert- és parkápoló |
12 óra |
udvaros |
4 óra |
|
irodatechnikai eszközök használata |
4 óra |
|
összesen |
20 óra |
|
11/2 |
konyhai kisegítő |
12 óra |
háztartástan |
8 óra |
|
összesen |
20 óra |
|
11/3 |
szövött-tárgy készítő |
8 óra |
textil- és fonalmentő |
8 óra |
|
habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre nem képes tanulók részére |
4 óra |
|
összesen |
20 óra |
Az osztályokban a képzés a kerettanterveknek megfelelő óraszámmal és tananyaggal valósul meg.