gennaro logo new

2018. május 31.

Gellért hegy 14Iskolánk tanulóival áprilisban és májusban egy országos jelentőségű természetvédelmi területen, a Gellért-hegyen csodálhattuk meg a tavaszi természet változásait. A kirándulást a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Természetjárók Szövetségének összefogása tette lehetővé számunkra.
Sétáink során, vezetőink segítségével a Gellért-hegynek két, számunkra teljesen új, kevésbé látogatott részét fedezhettük fel. Kísérőinkkel, nagyrészt a zöld turistajelzést követve jutottunk el a Sánc utcától a Gellért-térig.

Kirándulásaink alatt, a természeti értékek mellett, az UNESCO világ-örökség részét képező csodaszép budapesti panorámában és a vízen úszó dunai hajókban is gyönyörködhettünk. Rengeteg látnivaló tárult elénk, és sok hasznos ismerettel lettünk gazdagabbak.
Első állomásunk a főváros vízellátását szolgáló Gellérthegyi víztározó kapuja volt, és a felette látható bronz alkotás: Pest-Buda egyesítése, ami Buda királyfi és Pest királykisasszony egybekelését ábrázolja. Szép, tiszta, napos időnk volt, így lehetőségünk nyílt, hogy a szobron ábrázolt jellegzetes épületeket közösen megkeressük a budapesti panorámában. Rövid séta után kicsit elidőztünk a Filozófiai kertnél. Az itt lévő szoborcsoport egy szép eszmét, az egymás iránti toleranciát és a békés egymás mellett élést szimbolizálja. Bejáratánál elgondolkodtató felirat fogadott: „Egymás jobb megértéséért"... Sétánk következő részében megcsodálhattuk Budapest látképét, amiből kiemelkedett a Budai vár, a Parlament, a Szent István Dóm, és természetesen a Duna. Nyíló keltikék, ibolyák, gyöngyikék, kankalinok, lombjaikat bontó fák és virágzó bokrok között elhaladva jutottunk el Szent Gellért püspök szobrához, ahol a legendát meghallgatva figyeltük az Erzsébet híd forgalmát. A kirándulásaink alatt néhány gyógynövényt is felfedeztünk, mint a vérre hulló fecskefüvet, pásztortáskát, vagy a turbolyát. Meglestük a felröppenő szajkót, fekete rigót.

Gellért hegy 16

Áprilisi túránk végén, akinek volt még egy kis energiája, végig ment a „Hasznos hulladék úton", ami az általunk is ismert komposztálást mutatta be. Természetesen a Gellért-hegyhez hozzátartoznak a játszóterek is, így a fiatalok vidáman próbálták ki az ott lévő játékokat, tornaszereket. Májusi kirándulásunk a Magyarok Nagyasszonya-sziklatemplomnál ért véget. A kedves kis templom hűvös meghittségében megpihenve indultunk vissza iskolánkba.
Sajnos a sok szemet gyönyörködtető látvány mellett szomorúan láttuk az emberek gondatlanságának nyomait: tanulóink szörnyülködve hívták fel figyelmünket az eldobált szemétre, az összefirkált sziklafalakra, padokra. Hallgatva és figyelve őket büszkeség töltött el, hiszen magatartásuk, megjegyzéseik azt bizonyították, hogy iskolánk öko- szemléletét, a mindennapjainkban közvetített környezettudatosságra és fenntarthatóságra nevelés ismereteit magukévá tették. Odafigyelnek környezetükre, kirándulásaink során a természetben felelősségteljesen viselkednek.

Schrantz Anett
gyógypedagógus

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.