gennaro logo new

2023.06.16.

11 1 a 5A tanév vége közeledtével a készségfejlesztő iskola osztályai egy-egy kirándulás keretében élményekkel gazdagodva zárták le az évet.

A 11/1/a osztály a Margitszigetre látogatott el. Jártak a vadasparkban és a japán kertben, végül fagyizással zárták a napot.

A 11/3 és 12/3 osztályok közös kirándulást tettek a Budai arborétumban. A csodás természeti kincsek felfedezése után nem maradhatott el a fagyizás sem.

A 11/2 osztály erdei kiránduláson járt. Az Anna réten közösségi és ügyességi játékokat játszottak és a játszóteret is birtokba vették.

A 10a osztály Martonvásárra utazott vonattal. Számos élménnyel gazdagodtak az Agoverzumban, bejárták a Brunszvik kastélyt és a Beethoven emlékmúzeumot is.

A 12/2 – háztartástan modult végző - osztály ellátogatott a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumba, ahol a kiállítás megtekintésén túl interaktív foglalkozáson is részt vettek. Tanulóink itt is be tudták mutatni a vendéglátás azon tevékenységeit, amelyeket az Ízlelő étteremben tanultak a gyakorlat során.

Végül a 9a osztály élménydús beszámolója Kinga néni, az osztályfőnök tollából:

A 9/a osztály fogaskerekűvel kirándult a Városmajorba. Ahogy megérkeztünk a János kórházhoz szirénázó autó hangját hallottuk. Mielőtt még látható közelségbe ért, a tanulók gyorsan felsorolták azokat a járműveket, melyek szirénázó hangot adnak: "tűzoltó, rendőrautó, mentő". A kérdésemre, mely szerint " ha a közelben két kórház van, akkor milyen autó adhatja a szirénázó hangot?", gyorsan jött a helyes válasz. A parkban sétálva megcsodáltuk a növényzetet és az állatvilágot. Megfigyeltük, hogy a fák törzsén és a régi kőkerítéseken zöld színű moha látható. Megbeszéltük, hogy magyar nyelvünk egyszerűen és szépen fejezi ki: "benőtte a moha". A gyerekek megsimogatták és megállapították, hogy olyan puha a tapintása, mint a fűnek. Találtunk gyönyörűen virágzó jázmin bokrokat, melyeket megszagoltunk és illatukat különféleképpen fejezték ki a tanulók: "kellemes, finom, lágy, édes", a színe pedig "fehér". Az esős időjárás nagy örömünkre előcsalogatta a csigákat is. A csigákat körbeálltuk, házukat, testüket, mozgásukat közelről megfigyeltük és felidéztük a tanév folyamán tanult egyik kedvenc versünket is, melyet Csoóri Sándor írt. Csiga Zsigáról a "Világjáró" című versben tanultunk. Majd az egyik leány tanuló elénekelte a már ismert csigás dalt. Tovább sétálva eszegető galambokat figyeltünk meg. Megállapítottuk, hogy toll borítja testüket, megbeszéltük, hogy etetésük tilos! Utána tízóraiztak a fiatalok majd elindultunk a fogaskerekűhöz. A Svábhegyig utaztunk és betértünk a Szamos cukrászdába, ahol minden tanuló evett egy szelet süteményt. A közeli Eötvös József parkban folytattuk sétánkat, ahol a báró szobránál is fotózkodtunk. Ezt követően felfedezőútra indultunk és a közeli utcákban és parkban egy közösségi komposztálót találtunk, ahol az ismeretterjesztő táblákat elolvastuk és a piktogram képeket értelmeztük. Örömünkre nem voltunk egyedül a közösségi komposztálónál! Sok-sok éticsiga társaságában figyeltük meg és próbáltuk kitalálni, hogy milyen zöldség és gyümölcs maradékok láthatóak a komposztáló alján. Ezt a kis rövid kirándulást egy fagyizással zártuk. Utána választhattak a diákok, hogy busszal vagy fogaskerekűvel szeretnének az iskolába visszautazni. Utunk során az egyik ház kerítésén látható táblánál megálltunk és elgondolkodtunk azon, hogy mit jelenthet a "Tiszta udvar, rendes ház" felirat. Megbeszéltük, hogy nem a ház viselkedik rendesen, hanem a benne élők rendszeretetének a jutalma a Hegyvidéki Önkormányzattól kapott tábla. Itt máris felidéztük az állampolgári ismeretek órán tanultakat és értelmeztük az "önkormányzat" szót, majd nagy örömünkre az egyik tanuló megjegyezte, hogy "a mi iskolánk is a Hegyvidéken van".

A tanulmányi kirándulásunk élményekben, ismeretekben gazdag volt.

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.