gennaro logo new

2016. május 31.

IMG 2313Iskolánk tanulóinál a kognitív, más szóval a megismerő funkciók fejlesztése az elsődleges célok között szerepel. Az egyik ilyen kognitív terület az emlékezet fejlesztése. Szakemberek szerint az emlékezetet napi szinten a memoriterekkel lehet edzeni. A gyermekek életkori sajátosságait, képességeit, érdeklődését és magát az oktatási célt is figyelembe véve egy-egy kiválasztott memoriterrel nemcsak az emlékezetet, hanem a kommunikációt is fejlesztjük. Az olvasás-írás vagy a számolás-mérés órát megszakítva, az éppen aktuális tananyaghoz kapcsolódó memoriter elmondásával színesítjük a tanulás folyamatát. Közben felhívjuk a figyelmet a szép, tiszta artikulációra is.

A 10.osztály minden tanulójának van memoriter füzete. Ebbe a füzetbe ragasztjuk bele azokat a mondókákat, kiszámolókat, stb. amelyeket a gyerekekkel közösen kiválasztottunk vagy éppen valamelyik aktuális tananyaghoz illik. Ezeket a memoritereket nemcsak elmondjuk, hanem el is játszuk, mutogatjuk. Így orrunk befogásával utánozzuk a „náthás cicát", majd mozdulatokkal azt is, hogy miként „mosakodott minden reggel". A gyerekek roppant ügyesen tudják utánozni a különböző helyzeteket és az állatok mozgását.
A számolás-mérés órán a tízes számok tanulásánál jókedvre derültünk, amikor az osztály egyik tanulója nagyon-nagyon élethűen eljátszotta a „tízéves rohan, a húszéves szalad, az ötvenéves ballag, a hatvanéves baktat, a nyolcvanéves botorkál," stb. memoritert. Azon túl, hogy ilyenkor a tanulóink önkifejező képessége is fejlődik, a tartalom is jobban rögzül, hiszen élmény is kapcsolódik hozzá. Jókedvűen tanulunk!

Boros Attiláné  
gyógypedagógus

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech