gennaro logo new

2016. május 16.

multi 4Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen pár hónapja megérkezett iskolánkba a harmadik interaktív tábla, lehetőséget nyújtva ezzel, hogy óráinkat színesebbé, játékosabbá, és érdekesebbé tegyük.
Az interaktív tábla számtalan előnyei közül szeretnék kiemelni néhányat, amit mi, az iskolánkban dolgozó pedagógusok a legjobban tudunk hasznosítani a tananyagok feldolgozása során.

Az eszköz tüzetesebb megvizsgálása után rájövünk, hogy nem sokban különbözik egy átlagos számítógéptől, azonban mégis egészen rendkívüli dolgokra képes. Hatalmas érintőképernyős monitora segítségével minden diák aktív részesévé válik az órának. Ujjunkkal rajzolhatunk, színezhetünk a táblára fejlesztve ezzel a finommotoros készséget, a szem-kéz koordinációt, a figyelmet. Az alapszoftvere olyan lehetőségekkel rendelkezik, amelyekkel a tananyagok feldolgozását teszi érdekesebbé és játékosabbá. Szavakat, objektumokat párosíthatunk egymáshoz, csoportosíthatjuk, sorba rendezhetjük azokat különböző szempontok szerint, szöveget illeszthetünk be az üresen hagyott mondatrészekbe. Mindezek a feladatok nagyban segítik az újonnan tanult ismeretek feldolgozását, ismétlését és összefoglalását. A számtalan szemléltető eszköz használatával, amelyeket a tábla segítségével mutathatunk, lehetővé válik, hogy jobban tudjunk alkalmazkodni tanulóink különböző tanulási stratégiáihoz.
Természetesen nem lehet kijelenteni, hogy az interaktív tábla az egyetlen mód céljaink eléréséhez, azonban véleményem szerint nagyban segíti a pedagógusok munkáját és azt, hogy nem csak a diákok számára, hanem számunkra is változatosabbak legyenek a tanórák.

Antalffy Zsuzsanna
gyógypedagógus 

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech