gennaro logo new

2016. június 27.

IMG 0325A nyári napközis tábor keretében Tabajdon a Mezítlábas Parkban jártunk az általános iskola tanulóival. Kiadós tízórai után vágtunk neki a mezítlábas túrának: a kialakított útvonalon 21 féle járófelületet (pl. fenyőtoboz, kukorica csutka) tapasztaltunk meg a talpunkkal. Érdes bazalt köveken lépdeltünk, süppedős tőzegben hagyhattuk ott lábunk nyomát, de bemerészkedtünk a hűvös patakba is. A nagy nyári melegben különösen jól esett ledobni a cipőiket a gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. A kirándulás végén egy nagy játszótéri játékra is jutott idő, amíg a busz el nem indult a fáradt csapattal vissza, az iskolába.

2016. június 08.

sportnap net  5A tanév során felhasználható tanítás nélküli napok közül egyet, a diákok nagy örömére, egész napos mozgásos, játékos sportprogram megtartására használtunk fel. Így, a tanév vége felé közeledve a felnőtteket és a tanulókat is feltöltötte ez a változatos mozgásformák gyakorlását lehetővé tevő esemény.

2016. május 19.

20160513 110712A Magyar Tudományos Akadémia május 13-án, pénteken megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt Geonap elnevezésű rendezvényével, melyen az MTA, a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet, illetve a Magyarhoni Földtani Társulat kutatói várták az érdeklődőket.

2016. 05. 14.

52546749e1dc2 szencinege orban zoltan 0008A Madarak és Fák Napját minden év május 10-én ünnepli az ország. Célja, hogy a társadalom, különösen az ifjúság természetvédelem iránti elkötelezettségét kialakítsa, elmélyítse.
„Nekünk cselekvésünk legjavával mindent el kell követnünk, hogy a madárvédelem eszméjét bevigyük az iskolába s ott valami állandó intézmény alakjában iparkodjunk reáhatni a még romlatlan, alakítható gyermek lelkületére. Egyedül ebben látom én egy jobb, ethikai tartalma szerint nemesebb jövő biztosítékát."

2016. május 05.

13183046 1297343896961168 2029206511 nAz állatkerti látogatás élménye mindenki számára más és más, mégis van valami, ami közös. A rácsodálkozás az élő állat vagy növény tökéletességére, erejére, ugyanakkor a védtelenségére. A zoopedagógiai foglalkozások ennek az élménynek a megtapasztalásához nyújtanak lehetőséget a gyerekek számára. Ahhoz, hogy a folyton száguldó világban egy pillanatra megálljanak, egymásra és az őket körülvevő értékekre figyeljenek, megérezzék és megértsék az élő szervezetek lényegét és üzenetét.

2016. április 26.

DSC 05352014. szeptemberében adtuk be pályázatunkat az „Ökoiskola" cím elnyerésére, amelyet az év december 13-án egy ünnepélyes átadó ünnepségen meg is kaptunk.
Pályázatunkban többek között célul tűztük ki a komposztálás megvalósítását iskolánkban. A „Vállalások" rovatban komposztáló keretek beszerzését, a szakszerű komposztálás megkezdését jelöltük meg feladatként.
Első komposztáló keretünket a Humusz Szövetség adományozta nekünk (2014. 06. 16-án). Munkatársaik külső partnerként támogatták iskolánk „Ökoiskola" cím elnyeréséért tett erőfeszítéseit is.

2016. április 22.

kimittud 2016 30„A Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön."
Iskolánk régóta tartja szem előtt ennek a régi indián közmondásnak a tanácsát: nem vehetjük természetesnek, amink most van: a szép természetet, a változatos és sokszínű élővilágot, a jó minőségű és elegendő ivóvizet, a sok helyen még friss és tiszta levegőt. Ezek nagyon sérülékenyek, és ha nem vigyázunk, gyorsan azon kaphatjuk magunkat, hogy mindez egyszer csak eltűnik. Úgy kell élnünk, hogy Földünk szépségeit ne csak mi, hanem az utánunk jövő nemzedékek is élvezni tudják. Ki tehet ezért a legtöbbet?

2016. április 16.

20160413 101629Nagy örömmel készülődtek a gyerekek és a felnőttek egyaránt a szerdai kirándulásra. Ebben az évben sokkal hamarabb melegedett fel a levegő, sütött ki a tavaszi nap, szinte látható volt, ahogy a virágok bontották a szirmaikat, pattantak a rügyek. Az igaz, hogy minden nap töltünk a gyerekekkel időt a szabad levegőn, de mindenki vágyott már egy hosszabb lélegzetű kirándulásra.

2016. április 12.

DSC 0293Az elmúlt tanévben minden szakiskolai osztály kapott egy kis parcellát, amelybe különböző haszonnövényeket ültethetünk, és amit mindenki maga művel.
Osztályommal életvitel, és szociális munkatevékenység órákon nyílik lehetőségünk a kiskertben tevékenykedni, ahol tantárgyi koncentrációként a környezetismeret órákon tanultakat is testközelből tapasztalhatják meg a gyerekek.

2016. április 09.

DSC 0483A kollégiumi csoportok ÖKOiskolai munkatervben vállalt feladatai közé tartozik a kollégiumban és az iskolában hetente szelektíven összegyűjtött hulladék tárolókba helyezése.
Az iskola udvarán 2014 szeptemberétől van a papír és a műanyag befogadására alkalmas gyűjtő edény, melyet hetente ürít a szolgáltató.
Amikor üveg is kerül az összegyűjtött hulladék közé, akkor a csoport az utca végén található "Hulladék sziget" gyűjtőedényeit használja.

Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech