2021.04.02.
„A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással kölcsönhatásban álló egyvelegét jelenti. Látszólag semminek sincsen világos körvonala, rendje vagy jelentése. Életem nagy részét a dolgok hátterében rejlő mintázat megfejtésével töltöttem. A megrögzött szokások, az időpontok, a konkrét útvonalak és a rituálék segítenek rendszert teremteni az élet elviselhetetlen zűrzavarában.”
(Therese Joliffe)
Néhány héttel ezelőtt újra rövid idő alatt kellett alkalmazkodnunk, felborult körülöttünk minden. A tavalyi évhez hasonlóan idén is távol vagyunk egymástól. Megint. Ez a hirtelen változás diákjainknak és családjaiknak sem könnyű, mindenki alkalmazkodik, ahogy tud. Autizmussal ez azonban még nehezebb.
2007-ben az ENSZ április másodikát jelölte ki az Autizmus Világnapjának. A világnap célja, hogy felhívja a figyelmet az autizmusra, arra, hogy minél szélesebb körben legyen ismert ez az állapot.
A Ragyogj Kéken! kampány keretében Magyarországon is több épületet világítanak ki kékre. A kampány logója egy kék villanykörte. A gyerekek a világnap alkalmából ehhez kapcsolódva egy villanykörtét „világítottak ki” kék színnel, különböző technikákkal.
Az autizmus világnapja alkalmából idén a szülőket is aktivizáltuk. Megkértük őket, hogy írják le, mi jut eszükbe a szóról: autizmus. Az ebből készült montázst a gyerekek alkotásaival együtt lent láthatják.
Reméljük hamarosan újra találkozunk és a gyerekekkel együtt könnyen visszarázódunk az iskolai életbe.
Tapodi-Horváth Zsófia
Munkaközösség vezető
https://gennaroiskola.hu/hirek/806-autizmus-vilagnapja-aprilis-2#sigFreeId12ca0a8031