2018. szeptember 25.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány 2012-ben indította el a Boldog Iskola programot, ami a pozitív pszichológia módszereire épül. Ehhez a kezdeményezéshez iskolánk ettől a tanévtől csatlakozott.
A napokban tartottam az első boldogságórát, melynek keretében az apró örömök témaköréhez kapcsolódóan, a tanítványaim önismeretét és a pozitív életszemlélethez való képességeit kívántam fejleszteni.
Az amúgy is jó hangulatú osztályom nagy érdeklődéssel várta az első boldogságórát. Megbeszéltük, ahhoz, hogy az ember jól érezze magát és boldog legyen, nem kell nagy dolgokra gondolni. Elég az apró örömöket észrevenni. A gyerekek lelkesen sorolták, lerajzolták és a saját életükből merített példákkal alá is támasztották azokat az apró történéseket, amelyek segítenek abban, hogy örömteli napunk legyen, jól érezzük magunkat és boldogok legyünk. Többen megfogalmaztak olyan örömet okozó apró cselekedeteket is, melyeket szeptember elején az osztályközösségünk alakulásánál tartottunk fontosnak közösen megfogalmazni: szeresük egymást, segítsünk a másiknak, legyünk türelmesek, örüljünk a másik sikerének, vegyük észre, hogy az iskolánk egy csodálatos helyen van, és naponta sétálhatunk a virágokkal díszített, madárcsicsergős kertben, stb.
A tanítványaim hozzászólásainak szívből örültem, hiszen ez jelzés számomra, hogy egy érékteremtő folyamat indult el az osztályomban. Hiszem, hogy az öröm, a jókedv, az apró, pici csodák észrevétele szociálisan eltanulható.
A boldogságóra tapasztalatait összefoglalva elmondhatom, hogy fiataljaink nagyon fogékonyak a szépre, a jóra és mélyen megőrzik azokat a boldogságfokozó történéseket, melyek számukra is örömet tudnak okozni. Az egyik leány tanítványom a boldogságóra végén az alábbiakat mondta:
„Napi tíz ölelés kell ahhoz, hogy boldogok legyünk és még tíz, hogy életben maradjunk."
Boros Attiláné
gyógypedagógus